درس ها و پیامدهای خیزش های تونس و مصر برای جنبش سبز و دمکراسی در ایران


با ارعاب نمی توانید مسیر آگاهی ملت و پویایی جنبش سبز را سد کنید
kurdane.com
جبهه مشارکت ایران اسلامی با محکومیت بازداشت های اخیر تصریج نمود: دستگیری ها نشانه هراس روز افزون متقلبان از رشد آگاهی مردم است که گمان می کنند با ایجاد ارعاب خواهند توانست مسیرآگاهی و پویائی ملت و پیش روی جنبش سبز را سد کنند.
11 Feb 2011
بیوگرافی کوتاهی از ماموستا شێخ عزالدین حسینی
kurdane.com
ناصر سینا:ماموستا در تمام سالهای زندگی بسیار علاقمند بە مطالعە و خواندن کتاب بودند. در این زمینە برایشان مهم این بود کە محتوای کتاب تا چە اندازە در زمینە تاریخی، علمی و دینی و ادبی پربار باشد و بدین ترتیب بود کە بدون تعصب خاصی تا آخرین روزهای زندگی بیشتر اوقاتشان بە مطالعە کتاب میگذشت. ماموستا هموارە با انجام مصاحبە و دیدار با رسانەهای دستەجمعی و بویژە از طریق کانالهای تلویزیون ماهوارەای و رادیوهای کردی زبان آخرین تحولات سیاسی کردستان، ایران و منطقە را مورد بررسی قرار میدادند و بە سوالات گوناگون پیرامون دیدگاهها و نظرات خودشان پاسخ میگفتند.
11 Feb 2011
اطلاعیە درگذشت رهبر اندیشمند و مبارز دیرین و خستگی ناپذیر، ماموستا شیخ عزالدین حسینی
kurdane.com
کردانه: مدیریت و تمام دست اندرکاران رادیو و وبسایت کردانه درگذشت ماموستا شیخ عزالدین حسینی اندیشمند روشنفکر دینی کرد را به مردم کردستان و خانواده محترم آن انسان تلاشگر تسلیت می گوید.حال توجه شما را به اطلاعیه کمیته برگزاری مراسم جلب می کنیم.
11 Feb 2011
دعوت فعالین جنبش سبز تالش به تجمع اعتراضی در حمایت از جنبش آزادی خواهی مردم ایران
kurdane.com
هم میهنانمان بر ماست که در این روز همگام با آنها در روز 25 بهمن به خیابانها آمده و سکوت طولانی مدت خود را شکسته و صدایمان را در برابر ظالمان رساتر کنیم و به سرکوبگران بفهمانیم که مردم غیور تالش با قدمت تاریخی چهار هزار ساله در دفاع از همرزمان خویش در سایر نقط کشور همراه شده و همگام با آنها شعار آزادی خواهی سر خواهد داد.
11 Feb 2011
توضیحاتی پیرامون یک نظرسنجی
kurdane.com
کردانه:هادی صوفی زاده‌: نظڕسنجی دربسیاری ازممالک دنیا برای اطلاع و آگاهی از جهت گیریهای جامعه‌ انجام می گیرد و به‌ نتایج آن بطور کارشناسانه‌ عمل می شود. برای نمونه‌ ترکیه‌ یکی از کشورهایی است که‌ نظرسنجی درآن امری رایج است و تست جامعه‌ را ازاین طریق می سنجند.
11 Feb 2011
در اعتراض به اعدام شهروند ایرانی – هلندی در ایران، تمامی مراسم و جشن های را تحریم می کنند
kurdane.com
سفیران اتحادیه اروپا در اعتراض به اعدام شهروند ایرانی – هلندی در ایران، تمامی مراسم و جشن های مربوط به سالگرد پیروزی انقلاب در تهران، بروکسل و ژنو را تحریم می کنند
10 Feb 2011
جزئیات حمله وحشیانه ماموران به خانه نرگس و تقی رحمانی
kurdane.com
وی قبل از بستری شدن جزئیات حمله وحشیانه ماموران به خانه شان را طی نامه ای شرح داد
بنا به گزارشها، نرگس محمدی همسر تقی رحمانی بنا به تشخیص پزشکان معالجش و برای کنترل آثار فشارعصبی که بر او وارد شده ، در بیمارستان بستری شد. وی قبل از رفتن نزد پزشک ، نامه زیر را خطاب به دادستان تهران نوشته است:
10 Feb 2011
اعلام حمایتِ زندانیان سیاسی از تظاهرات ۲۵ بهمن
kurdane.com
در ادامه حمایت از فراخوان و تقاضای مجوز راهبران جنبش سبز مردم ایران برای تظاهرات پشتیبانی از مردم تونس و مصر، زندانیان سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر کرج نیز، با انتشار نامهٔ سرگشاده‌ای از درون زندان، حمایت خود را از تظاهرات مردمی در ۲۵ بهمن ماه اعلام داشتند.
10 Feb 2011
سكوت 73 روزه/ حادثه در مسابقات قهرماني نجات غريق و مرگ يك مربي
kurdane.com
73 روز از درگذشت نسرين غياثي مربي نجات غريق استان ايلام در جريان رقابتهاي قهرماني كشور مي گذرد، اما در اين مدت اين خبر با كوچكترين واكنش رسانه ها روبرو نشده و حتي خانواده اين مرحومه هم نتوانسته اند تا به حال از طريق مراجع قضايي پرونده اين اتفاق را به مرحله نهايي برسانند.
10 Feb 2011
من رویای این انقلاب را دیده ام!
kurdane.com
نوال سعداوی: فمینیست 80 ساله مصری بعد از سالها تبعید به مصر بازگشته و می گوید این انقلاب صدای مردمی است که علیه بیکاری، فقر و سرکوب مبارزه می کنند. مبارک سقوط خواهد کرد چون این خواست مردم مصر است.
9 Feb 2011
دیمه‌نیکی له‌ گه‌ل فارووقی ئه‌ندامانی کومیته‌ کار کردن بو کاندیدا کردنی کاک که‌بوودوه‌ند
kurdane.com
کوردانه: ویبلاگی هاوکاری بۆ خه‌لاتی ئاشتی نوبیل بۆ کاک مه‌حمه‌د سدیقی که‌بوودوه‌ند بوو به‌ نه‌رخ دانان ‌هه‌ولو و ته‌کوشانی هه‌موو ئه‌و که‌سانی که‌ بوو کاندیدا که‌ردنی کاک مه‌حمه‌د سه‌دیق که‌بوودوه‌ند تیکوشاوه‌ن هه‌ول ده‌دات تیبینی و بونۆ و بوچونه‌کان و هه‌ولو چالاکی هه‌مو ئه‌وکه‌سانه‌ که‌ بۆ مافی مروڤ تیده‌کوشن به‌لاو
9 Feb 2011
مختار زارعی جهت آخرین دفاعیات خود به شعبه چهارم دادیاری احضار و مجددا تفهیم اتهام شد
kurdane.com
کردانه: امروز مختار زارعی جهت آخرین دفاعیات خود به شعبه چهارم دادیاری احضار و مجددا تفهیم اتهام شد. اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام که مجازات اولی ۲ تا ۱۰ سال(ماده ۴۹۸ ق م ا ) و مجازات دومی ۳ ماه تا یک سال(ماده ۵۰۰ ق م ا ) است.
9 Feb 2011
درس ها و پیامدهای خیزش های تونس و مصر برای جنبش سبز و دمکراسی در ایران
kurdane.com
کردانه:دکتر مهرداد درویش پور: آیا تلاش برای برپایی تظاهرات در ۲۵ بهمن نشان گر دوباره جان گرفتن جنبش سبز ایران است؟ خیزش های تونس و مصر بی تردید اعتماد به نفس ایرانیان برای چالش استبداد حاکم را افزایش داده است
9 Feb 2011
‌‌‌راهپیمایی برگزار می‌شود؛ حکومت به وظیفه‌اش عمل کند
kurdane.com
اردشیر امیرارجمند مشاور ارشد میرحسین موسوی در گفتگو با دویچه‌وله، تصمیم برای برگزاری راهپیمایی ۲۵ بهمن، جدّی است و هیچ برنامه‌ای برای لغو آن وجود