نخست وزیر اسرائیل پس از درگیری شدید لفظی با رییس جمهوری اسرائیل میزگرد را ترک کرد.
راديو فردا : رجب طيب اردوغان، نخست وزير ترکيه، در جريان ميزگردی در کنفرانس «مجمع اقتصاد جهانی» در داووس سوييس، به عمليات نظامی اسرائيل در غزه اعتراض کرد و در واکنش به اقدام مجری برنامه گفت: ديگر در اين کنفرانس حضور نخواهد يافت.در پايان ميزگردی درباره جنگ اخير در غزه که با حضور شيمون پرز، رييس جمهوری اسرائيل، روز پنجشنبه در داووس برگزار شد، رجب طيب اردوغان از ديويد ايگناشيس، نويسنده روزنامه واشينگتن پست و مجری ميزگرد، در خواست کرد تا يکبار ديگر صحبت کند.ديويد ايگناشيس با موافقت با در خواست رجب اردوغان گفت:«فقط يک دقيقه.»رجب طيب اردوغان گفت:«من به ياد می آورم دو نخست وزير پيشين کشور شما (اسرائيل) گفته بودند، وقتی که تانک های آنها قادر شدند وارد مناطق فلسطينی شوند، خيلی خوشحال شدند.»آقای اردوغان افزود: «اين اندوهناک است که مردم برای آنچه که شما گفتيد دست بزنند. بسياری از مردم کشته شدند. اين بسيار اشتباه و غير انسانی است.»رجب طيب اردوغان همچنين اسرائیل را متهم کرد که «خيلی خوب می داند چگونه بچه های کوچک را بکشد.»در همين حال ديويد ايگناشيس با قطع سخنان آقای اردوغان گفت: «ما زمان کافی نداريم و نمی توانيم از اول بحث را آغاز کنيم.»رجب طيب اردوغان خطاب به ديويد ايگناشيس گفت: «خواهش می کنم بگذاريد من حرفم را تمام کنم.»ديويد ايگناشيس بارديگر تکرار کرد: «الان شام برای مردم آماده است.»رجب طيب اردوغان در پاسخ گفت: «رييس جمهوری(شيمون پرز) ۲۵ دقيقه حرف زد و من فقط نيمی از وقت او را فرصت داشتم که حرف بزنم.»نخست وزير ترکيه سپس گفت: «خيلی ممنون، خيلی ممنون، خيلی ممنون. فکر نمی کنم بعد از اين من به داووس برگردم.» وی سپس جلسه را ترک کرد.