شیرکوبیکه س پا بلو نرودای کرد‎

محمدرضا خاتمی: اگر خاتمی رد صلاحیت شود، حاکمیت دیکتاتوری را انتخاب کرده
kurdane.com
محمدرضا خاتمی، عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت و نائب رئیس مجلس ششم می‌گوید، با آمدن محمد خاتمی شرایط بین‌المللی و داخلی ایران تغییر خواهد کرد و در صورت رد صلاحیت وی، حاکمیت دیکتاتوری را انتخاب کرده است.
16 Apr 2013
انفجارهای مرگبار در مسابقه ماراتن بوستون
kurdane.com
وقوع دو انفجار در نزدیکی خط پایان مسابقه ماراتن بوستون حداقل دو کشته و ده‌ها زخمی برجای گذاشته است. به گزارش بی بی سی و رادیو فردا و خبرگزاری های مختلف وقوع دو انفجار هم زمان در نزدیکی خط پایان مسابقه ماراتن بوستون حداقل دو کشته و ده‌ها زخمی برجای گذاشته است.
16 Apr 2013
شیرکوبیکه س پا بلو نرودای کرد‎
kurdane.com
خالد بایزیدی(دلیر): شیرکوبیکه س یکی ازشاعران طرازاول کرد یا بهتر بگویم پابلونرودای کرد در سال 1340 میلادی در شهر سلیمانیه بدنیاآمدودرسال 1968 اولین مجموعه شعرش را به چاپ رساند.
16 Apr 2013
شمه ای از جنبش فرهنگی ملت عرب اهواز, هنر مقاومت - ۲
kurdane.com
مهدی هاشمی: شمه ای از جنبش فرهنگی ملت عرب اهواز در رویارویی با طرح یکسان سازی فرهنگی.در اوایل انقلاب سال ۱۳۵۷ شمسی همراه با بالا گرفتن مطالبات ملت عرب اهواز و کشتار مردم خرمشهر به دست نیروهای دولت مرکزی ایران فعالان فرهنگی درمراکز فرهنگی در خرمشهر و اهواز نقش به سزایی در انتشار ادبیات ملی عرب میان مردم شهرهای مختلف خوزستان داشتند
15 Apr 2013
عبدالله مهتدی: انتخابات آزاد استراتژی ما نیست
kurdane.com
کوردانه: گفتکوی دیاکو مروتی با عبدالله مهتدی، دبیر کل حزب کومله کردستان ایران در رابطه با انتخابات ریاست جمهوری و موضع حزب کومه له دراین رابطه.
15 Apr 2013
پايان خوش اعتصاب غذای دراويش
kurdane.com
کوردانه: خبرهای و گزارشهای حقوق بشری:نسرین ستوده عضو هیات امنای انجمن حقوق بشر آلمان شد. فاضل سای، پیانیست معروف ترکیه به اتهام توهین به اسلام محکوم شد. آزادی فریبرز رئیس دانا پس از گذراندن یک سال زندان
15 Apr 2013
کردهای شیخ‌مقصود خواهان تحقیقات سازمان‌ملل در مورد سلاح‌های شیمیایی شدند
kurdane.com

کوردانه:ساکنان محله کردنشین شیخ‌مقصود حلب, از «سازمان ملل» و سازمان‌های حقوق بشری بین‌المللی خواستند که در باره حملات هوایی رژیم بعث سوری علیه این محله در 13 آوریل تحقیقاتی انجام دهند. گفته می‌شود که رژیم در این حملات از سلاح شیمیایی استفاده کرده است.
15 Apr 2013
اوجالان: باید جوانان در مقابل اخلالگران هوشیار باشند
kurdane.com

کوردانه:رهبر ملت‌ کرد, عبدالله اوجالان در مورد وقایع دانشگاه دجله در شهر آمد شمال کردستان که طی آن نژادپرست‌ها به دانشجویان کرد حمله کردند, گفت باید جوانان در مقابل اخلالگران هوشیار باشند.
15 Apr 2013
افزایش ۳۰ درصدی قیمت مسکن در برخی مناطق تهران
kurdane.com

کوردانه:قیمت فروش مسکن در تهران که طی چند ماه از سال ۹۱ با ثبات نسبی روبرو بود از بهمن‌ماه گذشته با جهش روبه‌رو شده و در برخی مناطق تهران حتی تا ۳۰ درصد افزایش یافته است.
15 Apr 2013
نيکولاس مادورو در انتخابات رياست جمهوری ونزوئلا پيروز شد
kurdane.com

کوردانه:کمیسیون انتخابات ونزوئلا اعلام کرد که نيکولاس مادورو در انتخابات ریاست جمهوری این کشور پیروز شده است.
15 Apr 2013
لزوم توجه بیشتر به محیط زیست در جشنواره های فرهنگی
kurdane.com
کوردانه:فرشید خدادادیان: نوروز هر سال،فرصتی است برای برگزاری جشنواره های فرهنگی،هنری و شاد و مفرح در استان خوزستان و شهرستان مسجدسلیمان که طی سه سال گذشته با میزبانی طوایف و تیره های مختلف بختیاری خوشبختانه بر تعدد آنها افزوده شده است.
15 Apr 2013
خبر ناگوار مرگ یک پناهنده در لاهه هلند
kurdane.com
کوردانه: هر سال تعدادی پناهندگان سیاسی که ییلاق و قشلاق نمی کنند و غربت و دوری از وطن و گاهی نژاد پرستی غربی قلب انها را ریش کرده است در تنهائی جان می دهند. محمد ماهها بوده که مرده بوده صدها نامه پشت در خانه اش انباشته بود. بنظر میامد که از بیرون آمده و حالش بهم خورده و به حمام دستشویی رفته و همان جا افتاده و از دنیا رفته بوده.
15 Apr 2013
اوجالان: چندروز دیگر چارچوب فعالیت‌ها را اعلام خواهم کرد
kurdane.com
کوردانه:هیأت حزب صلح و دموکراسی «پروین بولدان و سری ثریا اوندر» از پارلمانتاران این حزب امروز به جزیره امرالی رفته و پس از دیدار با رهبر ملت‌کرد, عبدالله اوجالان و بازگشت, کنفرانسی خبری برگزار کردند