گفتگو با محمدرضا اسکندری روزنامه‌نگار مقیم هلند


نامه کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به احمد شهید
kurdane.com
این کمپین با ذکر نام زندانیان سیاسی کورد، بر این نکته تاکید کرده که این افراد تنها به دلیل دفاع از حقوق بشر در کردستان و یا در نتیجه فعالیتهای مدنی بازداشت و به حبسهای طولانی مدت از سوی دستگاه قضایی رژیم محکوم شده و تحت شدیدترین شکنجه‌های داخل زندان قرار گرفته و ابتدائی ترین حقوق آنها پایمال میشود
3 Jul 2011
نقش رسانه‌های سایبری در توانمندسازی جنبش زنان
kurdane.com
میترا فخیم: پخس مستقیم بیست و دومین سمیناربنیاد پژوهش‌ها از طریق اینترنت امکان داد آن دسته از علاقمندان به مباحث جنبش زنان که در سمینار حضور نداشتند نیز بتوانند سخنرانی‌ها و بحث‌ها را دنبال کنند.
3 Jul 2011
فرار پنج زندانی در اصفهان با حفر ۳۲ کیلومتر تونل
kurdane.com
در پی اقدام به فرار شش زندانی در اصفهان از طریق حفر ۳۲ کیلومتر تونل، پنج نفر از آنان موفق به فرار شده اند.
3 Jul 2011
هاشمی رفسنجانی و قتل عام ۶۷
kurdane.com
تاریخ بارها و بارها ساخته می‌شود. تاریخ واقعی را همه‌ی آدمیان با افکار و گفتار و رفتار خود به‌وجود آورده اند/ برساخته‌اند. اما پس از آن، مورخان طی فرایندی پایان‌ناپذیر، تاریخ را بازسازی کرده/ می‌کنند. تمامی متون تاریخی، برساخته‌ی مورخان است. هیچ تصویری از واقعیت، تمامی واقعیت را در بر نمی‌گیرد. همه‌ی تصاویر، گزینشی و متعلق به چشم‌انداز/ منظری خاص‌اند. هاشمی رفسنجانی نیز از این حکم مستثنا نیست
2 Jul 2011
قربانی تجاوز دختر شش ساله به مدت 24 ساعت بیهوش مانده بود
kurdane.com
شرایط سخت سیاسی ، نظامی و اجتماعی که افغانستان با آن دست وپنجه نرم می کند همه قشرهای جامعه را تحت تاثیر قرار داده است و در این میان کودکان به یکی از بزرگترین قربانیان این اوضاع بحرانی تبدیل شده اند.
2 Jul 2011
از اینکه حکم حبس‌ ام را بیش از موکلانم صادر کردید، بسیار سپاسگزارم
kurdane.com
نسرین ستوده، وکیل دادگستری و فعال جنبش زنان، خطاب به رئیس قوه قضائیه نامه ای نوشته است که در این نامه با الهام از «پائولو کوئیلو»، اتفاقاتی را که پس از انتخابات سال ۱۳۸۸ بر جامعه رفته، به زیبایی بازگو می کند.
2 Jul 2011
وقتی وزیر اطلاعات «دولت اصلاحات» تاریخ می گوید: کهریزک نتیجه ی تنگ نظری و خشونت کمونیست ها بود!
وقتی که رژیم به بن بست می رسد و چاره ای جز تعغیر اساسی نیست و در سراشیبی سقوط است باز بعضی از فرصت طلبان که نام اصلاح طلبان با خود یدک می کنند و یا بهتر است بگوئیم معامله گران قدرت دست به کار می شوند و همه کشتار و شکنجه 32 سال گذشته را به حساب مردم و اپوزسیون می گذارند
2 Jul 2011
گفتگو با محمدرضا اسکندری روزنامه‌نگار مقیم هلند
kurdane.com
انتخابات مجلس ترکیه ۱۲ ژوئن برگزار شد. تغییر ترکیب نقش احزاب سیاسی در ترکیه، گمانه‌زنی‌ها برای غلبه این کشور بر مشکلات داخلی و نیز نقش‌آفرینی این کشور مسلمان آسیایی که سخت در تلاش است تا خود را وارد اتحادیه اروپا کند بالاگرفته است.
1 Jul 2011
گزارش امنيتی آلمان از فعاليت‌های اطلاعاتی جمهوری اسلامی در آلمان
kurdane.com
در گزارش جديد امنيتی آلمان درباره افزايش فعاليت‌های خشونت‌آميز گروه‌های افراطی در اين کشور ابراز نگرانی شده است. اين گزارش همچنين به نقش نهادهای اطلاعاتی ايران در شناسايی نيروهای اپوزيسيون در آلمان اشاره می‌کند.
1 Jul 2011
صدها هزار نفر در سوریه تظاهرات کردند
kurdane.com
بنا بر گزارش‌ها امروز، جمعه، دهم تیر (اول ژوئیه) صدها هزار نفر در سرتاسر سوریه در تظاهرات علیه حکومت بشار اسد، رئیس جمهوری این کشور شرکت کرده‌اند.
1 Jul 2011
نهاد رياست جمهوری: اتهامات اخیر علیه مشایی و بقایی کذب محض است
kurdane.com
دیگربان : فیلم مصاحبه محمود احمدی‌نژاد با گروهی از خبرنگاران که حاوی تهدید مخالفان و منتقدان دولت است٬ پس از خودداری صدا و سیما از پخش٬ در سایت رسمی دولت منتشر شد.
1 Jul 2011
روانین یا ویرگه‌ی کاک ناصر حسامی له‌ باره‌ی ماموسا هێمن قسمت دوم
kurdane.com
کردانه: زندگی ماموستا محمدامین شیخ‌الاسلامی مُکری،هیمن موکریانی شاعر، مترجم و نویسنده کرد،از دیدگاه کاک ناصر حسامی کاک ناصر حسامی شاعر و فعال سیاسی است و در دوران جوانی با شعرهای ماموستا هیمن آشنا می شود. به نظر کاک ناصر هیمن ستاره درخشان آسمان ادبیات کرد است. کاک ناصر حسامی در این مصاحبه از استاد و شاعر شاعران کرد برایمان می گوید.
1 Jul 2011
منصوره شرف زنان ایران است، آزادش کنید!
kurdane.com
اکنون نوزده روز است که منصوره بهکیش، از حامیان مادران پارک لاله در زندان اوین بازداشت است. جمعی از دوستان و همراهانش از او نوشته اند
1 Jul 2011
تنها312 ساعت به دیپورت سید خدرمیرسیدی وسانازغلامحسین ایزدی باقی مانده است
kurdane.com
بر اثر فشار دولت ایران به دولت ترکیه تعدادی از فعالین مدنی و روزنامه نگار در معرض خطر دیپورت قرار گرفته اند و در این میان سیروان عنایتی خبرنگار کوردانه هم به شهر کوتاهیه تبعید می شود. کردانه از همه فعالین حقوق بشر درخواست می کند که به خاطر کمک به این فعالین مدنی تلاش نمایند.