سفرخبرنگار کردانه به قندیل، قسمت اول جشن های 32 سال بنیانگذاری پ ک ک

سفرخبرنگار کردانه به قندیل، قسمت اول جشن های 32 سال بنیانگذاری پ ک ک
kurdane.com
کردانه: در این سفر خبرنگار ما طی چند روز زندگی با گریلاهای در قندیل به پایگهای مختلف رفته و با نیروهای مختلف به صحبت نشسته است. قسمت اول سفر به قندیل جشن های 32 سال بنیانگذاری پ ک ک است
3 Jan 2011
برای برادر مبارز دربندم امیرخسرو دلیرثانی
kurdane.com
رحیم همتی:آری برادر آگاه و مبارزم؛ امیر جان بدان و بدان و بدان که تو تنها نیستی. بدان که مردم مبارز و آگاه ایران قدر و منزلت تو و امثال تو را درک کرده و ارج می نهند و این را هم مطمئن باش که زندانی شدن افراد آگاه و مبارزی همچون تو که اندک نیستند مستبدان و ظالمان و حاکمیت زرو زور و تزویر را از پای در خواهد آورد
3 Jan 2011
مرتضی محجوبی آزاد شد
آقای محجوبی پس از پنج ساعت بازداشت آزاد شد
مرتضی محجوبی، یکی از مشایخ طریقت نعمت اللهی که یکشنبه شب در فولادشهر اصفهان دستگیر شده بود، بدنبال تجمع اعتراض آمیز دراویش در مقابل از زندان مرکزی اصفهان آزاد شد
3 Jan 2011
بيدي نيستم كه از اين بادها بلرزم
kurdane.com
مهدي كروبي در نامه اي خطاب به مرد م ايران ، به گزافه گويي ها ، تهديد هاي رسانه هاي جريان حاكم و صداو سيما كه در اين يك هفته ي اخير به اوج خود رسيده است، پاسخ داد.
2 Jan 2011
دردنامه ای از اوین: با کابل شکنجه ام کردند و گفتند اعتراف دروغ کن
kurdane.com
غلامحسین عرشی، ۳۱ساله: آن‌ها در این مرحله دستان مرا با دستبند آهنی به صندلی بستند و با کابل و سیم مفتول به جانم افتادند. به گونه‌ای که تا ماه­‌ها آثار کابل و ضربات سیم مفتول بر روی بازو‌ها و پا‌هایم به جای مانده و مورد تایید هم بندانم نیز هست. بازجو‌ها برای اجبار به اعتراف به کار نکرده، یعنی آتش زدن خودروهای پلیس، به ضرب و شتم با کابل و سیم قناعت نکرده و با بازکردن پاهای من در حالی که دستانم بسته بود، بیضه­‌های مرا به شدت فشار می‌­داده و به آن‌ها ضربه می‌­ زدند به گونه­‌ای که فریاد من از درد و ضعف به هوا می‌­ رفت و جواب التماس و استغاثه­‌های من تنها فحش­‌های ناموسی بود.»
2 Jan 2011
مصاحبەای در یکی از آموزشگاههای پ.ک.ک
kurdane.com
ویدئوی مصاحبەای در یکی از آموزشگاههای نظامی پ.ک.ک در قندیل. زبان ویدئو انگلیسی و کردی است.
2 Jan 2011
ساڵ 2011 نووتان بمارک بوود / سال نو میلادی بر همگان مبارک باد
kurdane.com
ئومێدواریمن ساڵ 2011 بوودن وه‌ سال ئاشتی و ئارامش ئه‌را به‌شه‌ریه‌ت و فه‌رهه‌نگه‌کان بتوانن وه‌ تامووڵ فره‌ترێکووه‌ گه‌رد یه‌کتر حه‌ڵ بکه‌ن.
امیدواریم سال 2011 سال اشتی و آرامش و نوید بخش آزادی و رهائی میهنمان
2 Jan 2011
رمز پیروزی جنبش سبز ، اگاهی بخشی، اتحاد و همبستگی است
kurdane.com
خوانندگان محترم کردانه در پی تقاضای انجمن همبستگی فعالان تبعیدی در ترکیه مبنی بر رساندن صدای پناهندگان سیاسی در کشور ترکیه، مدیریت کردانه تصمیم گرفته است با همکاری انجمن فعالان تبعیدی از این به بعد هر هفته یک مصاحبه با یکی از فعالان تبعیدی در ترکیه که توسط انجمن انجام می شود را در اختیار خوانندگان گرامی قرار بدهد. اولین مصاحبه توسط آقای رحیم همتی با رقیه عوضی فعال اجتماعی است که توجه شما را به آن جلب می کنیم.
2 Jan 2011
قسمت دوم مصاحبه تصویری با عبدالجبار کاکایی ترانه سرا و شاعر ایلامی
kurdane.com
عبدالجبار کاکایی متولد 1342 است. وی در یک خانواده ای که اهل شعر و سیاست بود چشم به جهان گشود است. خانواده وی تا سال 1344 در بغداد بودند. بعد از سقوط عبدالکریم قاسم رهبر ملی عراق بخاطر آنکه پدرش ازهواداران وی بود
2 Jan 2011
استفادۀ جمهوری اسلامی از ورزشکاران رزمی کار برای سرکوب مخالفان
kurdane.com
بنا به مدارک جدیدی که توسط پایگاه اینترنتی ویکی لیکس منتشر شده است، مقامات دولت جمهوری اسلامی برای سرکوب مخالفین و تظاهر کنندگان پس از وقایع انتخابات ریاست جمهوری، از ورزشکاران رشته های رزمی استفاده می کند.
1 Jan 2011
زندان سنندج آزاد ترین شهر جهان است
kurdane.com
کردانه: زندانیان این زندان، اعم از سیاسی و غیر سیاسی، در سالروز تولید حبیب، جشن تولد سی سالگی حبیب را با شکوه تمام برپا کردند تا نشان دهند زندان سنندج آزاد ترین شهر جهان است.
31 Dec 2010
سرنوشت نامعلوم دلیر اسکندری فعال دانشجویی بازداشت شده کرد
kurdane.com
آخرین خبرها حاکی از آنست که روز گذشته دلیر اسکندری در تماس تلفنی چند ثانیه ای، تنها اجازه یافته که به خانواده خود اطلاع دهد در اداره اطلاعات در حال بازداشت بسر میبرد.
30 Dec 2010
ایران برای دومین سال متوالی بیشترین تعداد خروج روزنامه‌نگاران از کشور را به خود اختصاص داد
kurdane.com
در حالیکه آمار چندی پیش گزارشگران بدون مرز، ایران را بزرگترین زندان برای روزنامه نگاران جهان اعلام کرده بود، گزارش سالانۀ این موسسه نشان می دهد ایران همچنان جایگاه خود را در پائین‌ جدول آزادی مطبوعات حفظ کرده و همچنین برای دومین سال پیاپی، در سال ٢٠١٠نیز، بیشترین آمار روزنامه‌نگاران تبعیدی و اجبارا خارج شده از کشور را به خود اختصاص داده است.
30 Dec 2010
, حكم توقیف اموال شیرین عبادی وکیل و برنده جایزه صلح نوبل
kurdane.com
رژیم جمهوری اسلامی در پی درست کردن پرونده فرار مالیاتی برای شیرین عبادی و محكومیت نامبرده بدون حضور وکیل وی را به پرداخت مبلغ 3.626.790.040 ریال (اصل مالیات) در هیات حل اختلاف مالیاتی و با احتساب جریمه به مبلغ 8.689.847.706 ریال هم اكنون وی مكلف به پرداخت مبلغ 12.613.538.647 میلیارد ریال (اصل و جرائم) می‌باشد كه نظر به عدم پرداخت بدهی و نادیده گرفتن اخطاریه‌های مورخه 83/06/14 و 89/06/27اداره كل وصول اجرا، دستور بازداشت اموال و ممنوع‌الخروجی نامبرده را صادر نموده است