اخبار کردستان

احضار 4 روزنامه نگار کرد به دادگاه
مرکز اطلاع رسانیگزارشگران سازمان دفاع از حقوق بشر کردستانگزارش 445سنندج؛ "حسین احمدی نیاز"، "جلیل آزادی خواه"، "عدنان حسن پور" و " صدیق مینایی" از گردانندگان هفته نامه" آسو" به دادگاه احضار شدند. چهار عضو از گردانندگان هفته نامه" آسو" به نامهای" حسین احمدی نیاز" مدیر مسئول،" جلیل آزادیخواه" سردبیر،" عدنان حسن پور" عضو شورای نویسندگان و" صدیق مینایی" خبرنگار هفته نامه مذکور برای روز 27 مهرماه به دادگاه سنندج فراخوانده شده اند. نامبردگان که به اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغات تجزیه طلبانه متهم گردیده اند، جلسه اول دادگاهی شان در 8 شهریور ماه گذشته، بدون حضور وکیل برگزار شد. یادآور میگردد روزنامه کردی و فارسی آسو در پی اعتراضات مدنی مردم کردستان در تابستان سال گذشته توقیف گردید.

احضار و دادگاهی دو شهروند در سقز مرکز اطلاع رسانی گزارشگران سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان

گزارش 444 سقز؛ "لقمان مهری" فعال حقوق بشر به اداره اطلاعات احضار و مورد بازجویی قرار گرفت و "محمود صالحی" فعال کارگری

دادگاهی شد. روز جمعه گذشته" لقمان مهری" به اداره اطلاعات سقز فراخوانده شد و در آنجا تحت بازجویی قرار گرفت. همکاری با سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان موضوع احضار و باز جویی نامبرده بوده است. از سویی محمود صالحی از فعالان کارگری که برای 24 مهرماه به دادگاه احضار شده بود، در این روز دادگاهی گردید. نامبرده در رابطه با مراسم روز جهانی کارگر در سه سال پیش در سقز، احضار و دادگاهی شده است.

مجروح شدن یک شهروند در سردشت مرکز اطلاع رسانی گزارشگران سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان گزارش 443 سردشت؛ در حمله نیروی انتظامی به مردم در بازار مرزی" قاسم رش" یک شهروند کرد به نام" خضر سلیمانی مجروح شد. یک شهروند کرد به نام "خضر سلیمانی" فرزند حسین اهل روستای "کانی زرد" بر اثر اصابت گلوله ماموران نیروی انتظامی در بازارچه مرزی" قاسم رش" مجروح شد. نامبرده از ناحیه لگن مجروح و به دلیل شدت جراحات ابتدا به بیمارستان سردشت و سپس به بیمارستان ارومیه منتقل شده و تحت مداوا قرار گرفته است. گفته می شود روز دوشنبه نیروهای انتظامی با حمله به بازار مرزی "قاسمه رش" کالاهای تعدادی از کسبه را توقیف کرده اند. دوشنبه 24 مهرماه 1385