شیرین عبادی نسبت به وضع اکبرگنجی ابراز نگرانی کرد

شیرین عبادی نسبت به وضع اکبرگنجی ابراز نگرانی کرد
شیرین عبادی (وکیل مدافع اکبر گنجی، ژنو): متاسفانه از آقای گنجی هیچ خبری ندارم. از روزی که آقای گنجی اعتصاب غذا را شروع کردند، ملاقات با ایشان را برای من ممنوع کردند. و این البته برخلاف مقررات قانون آئین دادرسی کیفری است. سایر وکلای آقای گنجی یکی آقای عبدالفتاح سلطانی است که متاسفانه قریب به دوماه است که در زندان است و دیگری آقای یوسف مولائی است که ایشان هم برای مطالعات دانشگاهی خارج از ایران است
علی جم (رادیوفردا، ژنو) آیا شما وکالت آقای سلطانی را هم پذیرفته اید؟
خانم شیرین عبادی: بله، تیمی از وکلا در مورد پرونده آقای سلطانی کار می کنند و من هم جزو آن تیم هستم. اطلاع دارید که آقای سلطانی عضو هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز هستند و از بنیانگذاران کانون مدافعان حقوق بشر هستند و متاسفانه مدتی است که دستگیر شده اند ودستگیری ایشان و اتهاماتی که از سوی قوه قضائیه به ایشان زدن می شود منطبق با مقررات قانون نیست و فردای روزی که آقای سلطانی را دستگیر کردند از سوی قوه قضائیه اعلام شد که اتهام ایشان جاسوسی است و حال آنکه می دانیم به موجب قانون تا کسی محکوم نشود و حکم محکومیت او قطعی نشود، کسی حق ندارد به صورت علنی بگوید که اتهام چیست و من در عجب هستم که چرا قوه قضائیه که خود مجری قانون باید باشد مرتکب چنین کاری می شود که قبل از محاکمه و محکومیت یک نفر می آید اتهامی را به او نسبت می دهد.