خبر جديد از پرونده فرزاد كمانگر 31/12/2008

خبرگزاری ديده‌بان حقوق بشر كردستان:

خليل بهراميان وكيل فرزاد كمانگر از كشف حقايق جديدی در پرونده اين فعال كُرد محكوم به اعدام خبر داد.

خليل بهراميان در گفت‌وگويی كوتاه با خبرگزاری ديده‌بان حقوق بشر كردستان گفت: در تاريخ هفتم مرداد ماه سال جاری قرار بود حكم اعدام فرزاد كمانگر اجرا گردد. اما از آن‌جا كه مأموران اطلاعات در جريان اين پرونده به موارد مبهمی برخورد كرده بودند طی گزارشی به وزير اطلاعات و رئيس قوه قضائيه حكم متوقف شد. نهايتاً با پيگيری‌های به عمل آمده مشخص گرديد وكيل يكی ديگر از متهمان همين پرونده كه قبلاً هم رئيس دادگاه انقلاب يكی از شهرستان‌های كردستان بوده است با دريافت مبلغ كلانی از خانواده اين شخص تعهد نموده تا با مقصر وانمود كردن فرزاد كمانگر امكان آزادی موكل خود را فراهم آورد. هر چند وی در جلوه دادن فرزاد كمانگر به عنوان مقصر اين پروند تلاش نمود اما نتوانست مانع از صدور حكم اعدام برای شخص مورد نظر شود.

خليل بهراميان با تأكيد بر نقش موثر تيم اطلاعاتی رسيدگی كننده در كشف اين حقيقت افزود: طی اين مدت ما همواره بر بی‌گناهی فرزاد كمانگر و عدم وجود مدارك و اسنادی دال بر مجرم بودن او تأكيد داشته‌ايم و اين مورد را بارها به مراجع قضايی رسيدگی كننده و نيز از طريق رسانه‌ها اعلام نموده‌ايم.

وكيل فرزاد كمانگر در پايان با اعلام اين‌كه چهارشنبه هفته پيش با موكلم ملاقات داشته‌ام از انتقال وی به زندان رجايی شهر كرج ابراز شگفتی كرد و گفت: با توجه به شواهد موجود كشف شده در پرونده انتظار ما لغو حكم اعدام و آزادی سريع فرزاد كمانگر و همچنين پی‌گيری رفتارهايی كه طی اين مدت با وی صورت گرفته و پرداخت خسارت به اوست.